Terugreis

24 september 2012 - Bournemouth, Verenigd Koninkrijk

Net onderweg met de bus en diverse rotonde's verder nam de chauffeur een afslag om een plaats aan te doen en nog wat passagiers op te halen. Bij het passeren van de eerste de beste rotonde kreeg ik een deja vu. Verroest, hier zijn we vanmorgen ook geweest of niet? En ja hoor het zelfde gehucht. Hier kwamen nog eens zes personen aan boord en nu dan op naar het vliegveld. We rijden net weg en rijden een bocht om, steekt er een of andere pygmee  de weg over volledig gekleed als " klaarover". Gekleurd regenpak, laarzen, zuidwester op en tot over maat van ramp nog een paraplu waar zelfs de hulpverlenings diensten nog jaloers op zouden zijn. Met een mannetje wat zich in dit " uniform" bevondt wat de gemiddelde leeftijd van de 75 jaar toch behoorlijk benaderde. Na dit komische moment volgt er een rit van twee uur zoals op elke snelweg, slaapverwekkend. Eventjes een half uurtje voor mijzelf, ogen dicht dus.

Aankomst op Heathtrow bij terminal 4 was 20 minuutjes later dan gepland stond, wij hadden echter voldoende tijd om in te checken. Alles electronisch geregeld, nu konden we alvast de koffers inleveren. Tijdens dit gebeuren kregen we te horen dat we van de Skyebox gebruik mochten maken. Dit omdat ik de tickets omgeboekt had naar bisnesclass. Okido, eerst maar door de controle heen. Douane geen probleem, electronisch poortje ook niet, maar wat zagen we nu?

Marleen haar tas werd met andere kleine koffers en tassen apart gelegd. Nou maar is rustig afwachten. Al snel kregen we in de gaten dat het hier een steekproef betrof. En na enige minuten was Marleen haar tas aan de beurd, deze werd gecheckt en er ging het " watten- staafje" door heen om te controleren op drugs. Negatief bevonden, klaar dus en konden we rustig op het vliegveld rond wandelen. Na zo'n twintig minuten cirkelen kwam plotseling het aanbod van de grondstewardes weer naar boven drijven. Oké, op naar de skye box.

Hier werden eerst de tickets gecontroleerd en na enige spannende seconde's mochten wij doorlopen. Geweldig om dat een keer mee te maken. Prachtige "zitjes", comfortabele t.v room, gratis eten en drinken. Van luxe broodjes met beleg tot en met een warme maaltijd. Van koffie tot champagne, alles kon je pakken. Zit toch een petieterig klein min puntje, geeeeen rookruimte, maar we gingen compleet uitgerust aan boord. Natuurlijk zie je ook een aantal "bledie hoera" figuren die interessant lopen te doen. En de personen die echt geld hebben en dit niet zo exorbitant laten zien.

In het vliegtuig zaten we voorin, voldoende been ruimte en heerlijke stoelen, kregen we een drankje aangeboden voordat we de lucht in gingen(half uur vertraging,normaal voor Heatrow ). Na een goede start en een klim tot acht kilometer hoogte, werden er gordijntjes achter mij dicht gedaan. Vraagteken bij mij, verplicht "Tukkie" doen of zo? Maar nee, wij krijgen een andere maaltijd dan de andere passagiers. Er zat ook een "apart" zout en peper stelletje bij, niet gebruikt wel mee genomen voor thuis. Rustige vlucht gehad en om 23.00 uur Nederlandse tijd geland. Na het in ontvangst nemen van de koffers, zat een label aan met   "prioritie", kwamen deze als een van de eerste naar buiten rollen. Mazzel. Naar buiten, even roken en bellen voor de auto. Wordt keurig afgeleverd en op naar Almere. Einde vakantie? Nee nog niet, dat ga ik morgen nog schrijven. Smakelijk of niet het hoort er wel bij.

Grt. Jaap.

1. Dan:
    28 september 2012
    Jaap en Marleen,

Jullie hebben volgens mij een heerlijke vakantie gehad met verl bezuenswaardigheden en gezelligheid.
    Ik heb in ieder geval genoten van jullie reisverslag en denk er zelf nu ook aan eens samen met Ingeborg zo'n trip te maken. Erg leuk om gelezen te hebben, dank jullie wel.

Groetjes en tot ziens,
    Danny