Landgoed Lord Bath

20 september 2012 - Bournemouth, Verenigd Koninkrijk

Raar begin van een verhaal misschien maar was even de huidige naam kwijt. Het is een Safari & Adventure Park en heet Longleat. Nieuwschierig kijk dan op: http://www.longleat.co.uk

Het Safaripark bevind zich op een inmens groot landgoed waar we eerst 10 minuten overheen rijden om bij het Safari gedeelte te komen. Ik had in de snelheid een "afslag"  gemist hierdoor kwamen we dus als eerste bij bovenstaand gedeelte. Direct een "pitstop" gehouden i.v.m een blaas die behoorlijk vol zat. Na het ontwateren rustig naar de ingang, hier de tickets laten zien en een dvd gekregen die ons begeleide op onze trip door het park.

Gelijk werd er verteld dat je als eerste een stop kon maken voor een wandeltrip en koffie. Nou na twee uurtjes onderweg lusten we wel een bakkie. Terwijl wij naar het restaurant wandelde zag ik een uitkijkplatvorm waar het publiek giraffen eten gaven. Wij er ook heen, nu koste 1 groot blad andijvie 2 pond, slim bedacht. Afijn ik er ook een gekocht en wij naar voren tussen de andere feaders, ik zou een foto geven nemen terwijl Marleen de giraf een gedeelte van het blad gaf. Ze dacht zeker dat ik Hans Kazan was met het fotottoestel, net dat ik er klaar voor ben en scheerp heb ingesteld; weg blad, gewoon op dus. Wel gloeiende, gloeiende, nou ja jammer dan. Dan nu maar koffie en cake.

Het weer werkt ook bijzonder goed mee, lekker zonnig met af en toe een wolk. Als het windje er bij komt wordt het wel snel "fris" dus zo af en toe even de jas aan. Na het bakkie lopen we daar eerst nog een rondje om Walibi's te bekijken.(Klein soort kangaroo) En dan zijn we zover om het park in te rijden.

Deze is diverse sectie's verdeeld en in sommige mocht je met je raam openrijden, eerst de Giraffen en Zebra's, natuurlijk links blijven rijden, hierna Gnoes, Longhorn's, Kamelen en Neushoorns. Bij de kamelen kreeg Marleen een goede kans voor een aantal foto's. Dus heeel langzaam rijden en diverse malen stil staan. Het mannetje van de groep stond ook rustig te grazen en deed af en toe zijn kop omhoog. Op een gegeven moment kwam hij echter op de auto af, wellicht met geen kwade bedoelingen, maar ik schrok van de snelheid waar mee dit gebeurde dus even het gas erop en weg zijn we. De Neushoorngroep van 4 lag rustig te zonnebaden, maar ik hield ze scherp in de gaten 1 beweging en ik zou ook weer weg zijn. Zijn magnifieke beesten om te zien maar ik heb ook respect voor ze. Enige afstand tussen mens en dier is dan prima.

Het volgende deel werd bezet door Herten, al rijdend konden we hier voer kopen en aan ze geven. Er redden al voldoende auto's voor ons die aan het voeren waren dus ben ik lekker stil gaan staan, raampjes naar beneden en genieten maar. Diverse malen kwamen ze langs de auto en staken nieuwsgierig hun koppie naar binnen. Voor zover als dat ging want het zijn hoofdzakelijk manntjes met prachtige geweien. Alles ging heel voorzichtig, eerst even laten ruiken aan mijn hand en sommige lieten toe dat ik ze kon aanhalen. Dit is uiteraard een moment opname het is niet zoals de kat of hond thuis maar toch ontzettend leuk.

Toen werd het tijd de deuren ramen gesloten te houden, als je tenminste niet van elkaar af wil. Anders was dit de kans van je leven, geintje. Keurig door sluizen eerst naar de Tijgers, deze waren niet echt goed zichtbaar. Hielden vermoedelijk een siesta, toch nog eentje gespot en rusig door naar het volgende. Dit volgt in het tweede gedeelte.

Grt. Jaap.