Landgoed Lord Bath

20 september 2012 - Bournemouth, Verenigd Koninkrijk

De volgende area ia dat van de leeuwen, deze waren in tweeen verdeeld, het eerste waar we door heen redden bestond uit twee mannetjes en vrouwtjes. De dames en heren lagen heerlijk in de zon uit te buiken van hun voedsel. Dus weinig beweging zeker bij de mannen, de dames werden op een gegeven moment wat actiever en begonnen een wandeling langs de afzetting. Er was beweging bij de buren, dus even kijken wat daar gebeurde. Je moet ten slotte wel alles in de gaten houden wat er in je omgeving gebeurd. Na het passeren van het volgende hek komen we op een terrein waar alleen een aantal vrouwtjes met jongen zaten. Dit grut was heerlijk met elkaar aan het dollen. Twee spelen met een stuk been en de derde gaat er mee heen. Zo luidt het spreek woord, maar zo gebeurde het ook. Een stukje verder ligt een moedere met haar twee jongen waarvan er een aan de wandel gaat. Vermoedelijk tegen de zin van moeders want zij stond op een gegeven moment op en riep de kleine tot de orde. En ja hoor de kleine kwam weer keurig terug naar moeders.

Hierna waren de Cheeta's aan de beurd, deze groep bestaat uit zes stuks, deze lagen ook heerlijk te genieten van de zon. Geen beweging zover. Alle dieren waren ook gevoerd dus weinig activiteit. Voor ons geen probleem, we zien ze op een redelijke afstand en hoeven er niet voor naar Africa. Nu naderen wij het einde van onze Safaritrip en gaan nog door een gebied van de Canades Wolf. Die hadden w.s. zoiets van zoek het maar uit waar we zijn, fantastisch verstopt. In het verblijf lag een karkas wat nog niet aangeraakt is zover ik  kon zien. Ach het blijven dieren als we ze zouden zien hadden we geluk en zo niet jammer.

Halverwege deze trip begon mijn blaas alweer op te spelen, zou er iets van een diureticum in de koffie hebben gezeten, om je toch uit de auto te lokken? Eerst 5 minuten over het terrein naar het adventure gedeelte en met geswinde spoed naar het toilet. Potdomme wat een goed gvoel een lege blaas. Direct weer vullen met koffie en een broodje, de maag dus, Het ritje door het safari gedeelte heeft toch twee uur in beslag genomen. Ondertussen was het tegen half drie  en we willen ook nog het Gorilla eiland met de boot. Na de lunch in de rij voor de boot trip. Hier waren zee leeuwen, nijlpaarden(niet gezien), een eenzame Gorilla en een groep Gorilla's te zien. De zee-leeuwen waren goed te zien en zwommen vanatiek met de boot mee. Tijdens de boot trip kon je een bekertje met vis kopen en deze dan aan de zee-leeuwen geven. Op een eilandje van naar schatting 100 vierkante meter zat een oude zilverrug, liet zich niet echt zien. Maar zou het volgens de gids naar z'n zin hebben in zijn eentje.

Heel even was hij te zien en gaf mij nou niet direct de indruk dat hij het zo enorm gezellig vondt. Maar ja, wie ben ik. Ik vind dit met name wat storend als je ziet groot het landgoed is en dat zo'n enorm beest op een telatief klein rot stuk zit. Het zelfde als zijn soort genoten die op een ander gedeelte een verblijf hadden. Als dit groter was geweest  was de trip perfect gewees, dit deed toch een klein beetje af aan het geheel. Het boottochtje duurde maar 15 minuten en toen waren we weer terug. Er is ook een nieuw gedeelte gemaakt met een aantal roofvogels en hier zou een show plaats vinden om 16.00 uur. Even een half uurtje wachten. Pitstop, winkeltje met snoepgoed bezocht en terug naar de roofvogels.

Hier hebben we een twee uilen aan het werk gezien, havikken en een grote vogel met een spanweidte van ruim twee meter. Dit was de komediant van het stel. Er wordt druk getraind met hem om hem te laten vliegen. Echter door zijn grote loopt hij liever dan dat hij vliegt. Een van de medewerkers was een hooiveld ingelopen en het zou de bedoeling zijn dat hij daar heen vloog. Na een stuk vlees nam hij eerst al de benen richting zijn hok, marzel. Toch terug gelokt door de valkenier. En na enige twijfel, hij stond op een kleine rots, en een paar keer achterom kijken, spreide hij zijn vleugels en nam een take off. Halverwege het veld vondt hiij hij het welletjes, keerde om en kwam terug gevlogen. Stukje vlees en rennend naar zijn verblijf. Helemaal geweldig, hij heeft zijn eigen show weg gegeven.

Hier eindigde ook onze dag en zijn we terug gegaan naar Bournemouth. Morgen, vandaag dus verhaallijn maken en rustig aan. Morgen is het dan alweer zover om naar huis toe te gaan. Dus het laatste stuk komt of morgen of van het weekend.

Grt. Jaap.

1. Dan:
    20 september 2012
    De leeuwen waren in twee stukken....?
    Haha, prachtig hoe je schrijft.
    Weer genoten, bedankt Jaap!
    Grtz,
    Dan