Laatste Dag en Terugreis

24 september 2012 - Bournemouth, Verenigd Koninkrijk

Ons laatste dagje is aangebroken, gaat toch altijd weer sneller dan je denkt. O ja, gistermiddag alvast de e-tickets verzorgd en Marleen nog verrast met een upgrade van de tickets naar bisnesclass. Na het ontbijt de koffers ingepakt, kamer nagelopen of we alles bij ons hadden en tijd om uit te boeken.

Koffers de auto in en klaar om een rit in de omgeving te maken. De auto hoefde pas om 14.30 uur retour te zijn. Na driekwartier sturen belande we in een klein plaatsje, naam even kwijt, en zijn daar gestopt voor de koffie. Het was een gehucht van niks, kerk, kroeg en een pisbak, o en een piepklein winkelcentrum met een koffie gelegenheid. Rondje dorp gedaan en de auto maar weer in retour naar Bournemouth. Vlak bij de pier de auto geparkeerd, onze jaszakken geleegd met kleingeld net genoeg om 1 uur en een kwartier te staan.

Normaal zijn ze in de restaurant's behoorlijk snel qua bestelling op nemen en uit serveren. Dat zal je nou altijd zien, net niet in deze " toko". Al met al duurde het ruim 25 minuten voordat het bordje op tafel kwam. Valt niet te zeuren over de hoeveelheid, dat was ruim voldoende. Echter de parkeertijd begon te " nijpen", even een sprintje trekken en nog 1 minuut over waren we op tijd terug. De maaltijd nog herkauwend van het sprintje trekken, onderweg naar het verhuurbedrijf om het karretje in te leveren. Hier aangekomen was het alleen de sleutels en Tom-Tom inleveren. Geen enkele controle voor schade etc., nou dat hebben we wel eens anders mee gemaakt. Een paar jaar geleden hadden wij een camper gehuurd, wat ons € 1500  koste aan extra betaling. Maar goed hier nog geen probleem tot zo ver.

Koffers mee en naar de andere kant van het treinstation waar de bussen richting diverse airports samen komen. Hier hadden we nog drie kwartier voor dat de bus zou vertrekken. Eventjes de tijd voor ons zelf en een groepje met mongoloïde trekken. Een van hun maakte ons duidelijk dat ze heel mooi was, lelijk is ook een te groot woord maar dat zeg je niet. Dus kwam er een bevestiging van onze kant uit waar ze uiterst content mee was. Na verloop van tijd kwam voor hun het "busje", geen geintje, en nam zij snel afscheid van ons. Liep met een noodgang richting busje en hielp ook nog even wat mede reizigers. Toen hup het busje in nog even zwaaien naar ons en weg waren ze. Nou dan nog maar even een plaspauze in lassen, want nu zou onze bus ook erg snel arriveren. Na de pitstop stond de bus inderdaad klaar voor ons, papieren check, plaats nemen(voorin, net achter de chauffeur) en gedurende twee uurtjes onderweg naar Heatrow.

Het resterende komt in de vervolgpagina.

grt. Jaap.